EL NOSTRE DIA A DIA

A La Muntanyeta entenem als infants com a éssers globals, competents, amb capacitat d’expressar-se i comunicar-se, de desenvolupar-se i actuar en l’entorn més proper. Els infants són ciutadans amb tots els seus drets, i entenem que els adults hem d’actuar en conseqüència en l’atenció a les necessitats que tenen.

Partint d’aquesta visió, l’equip educatiu de La Muntanyeta, entenem que la quotidianitat, el dia a dia a la llar d’infants i tot allò que hi succeeix, té un gran potencial educatiu i generador d’aprenentatges. Els infants participen activament i en els hàbits d’higiene i cura personal, les rutines i les propostes plantejades.






Tots els espais, materials i provocacions que oferim, estan pensades per satisfer les necessitats, interessos i capacitats diverses de tots els infants. A més a més, ens organitzem de manera que els infants de Llar 0 fan totes aquestes propostes a la seva aula i els infants de Llar 1 i Llar 2, distribuïts en dues aules de grups d’edat heterogenis, combinen les activitats en els diferents espais de la llar

A través de les diferents propostes i modalitats d’agrupament social, organitzem provocacions per tal que els infants desenvolupin tots els llenguatges i capacitats.


Espais de lliure circulació a l’aula i portes obertes

Les aules estan organitzades en diferents espais i propostes de lliure accés i circulació, plens de provocacions pensades per despertar l’interès de l’infant i desenvolupar coneixements significatius.
Un dia a la setmana, els dos grups de Llar 1 i Llar 2 obren les portes de la seva aula, de manera que els infants que ja es senten segurs, poden explorar els espais de l’aula paral·lela així com els que es proposen aquell dia en els diferents espais de la llar.




Propostes de grup reduït

Dues vegades a la setmana, es formen grups de 4 a 5 infants per tal de fer propostes amb grups reduïts. Fomenten relacions diferents entre els infants i les educadores en espais rics en estímuls sensorials i socials, així com l’oportunitat d’oferir una atenció més directa i individualitzada als infants.





Psicomotricitat i música

Tot i que el moviment i les propostes musicals formen part de la quotidianitat i les activitats diàries amb els infants, ens agrada fomentar propostes centrades exclusivament en aquests llenguatges dos dies a la setmana. On oferim propostes temàtiques amb material específic per a cada un d’aquests àmbits.






Descoberta de l’entorn

Al llarg del curs ens agrada propiciar diferents sortides per tal d’apropar-nos a l’entorn social i natural de la llar i participar en aquest.
Ens agrada visitar els parcs del poble, anar a comprar a les botigues, passejar pels carrers de Palau Saverdera i visitar dels diferents espais que ens ofereix el poble i els seus veïns.












































Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TIÓ, TIÓ

LABORATORI DE LLUM

No és una caixa!