A La Muntanyeta
entenem als infants com a éssers globals, competents, amb capacitat d’expressar-se
i comunicar-se, de desenvolupar-se i actuar en l’entorn més proper. Els infants
són ciutadans amb tots els seus drets, i entenem que els adults hem d’actuar en
conseqüència en l’atenció a les necessitats que tenen.
Partint d’aquesta
visió, l’equip educatiu de La Muntanyeta, entenem que la quotidianitat,
el dia a dia a la llar d’infants i tot allò que hi succeeix, té un gran
potencial educatiu i generador d’aprenentatges. Els infants participen
activament i en els hàbits d’higiene i cura personal, les rutines i les
propostes plantejades.
Tots els espais,
materials i provocacions que oferim, estan pensades per satisfer les
necessitats, interessos i capacitats diverses de tots els infants. A més a més,
ens organitzem de manera que els infants de Llar 0 fan totes aquestes propostes
a la seva aula i els infants de Llar 1 i Llar 2, distribuïts en dues aules de grups d’edat heterogenis, combinen les activitats en els diferents espais de la llar.
A través de les
diferents propostes i modalitats d’agrupament social, organitzem provocacions
per tal que els infants desenvolupin tots els llenguatges i capacitats.
Espais de lliure
circulació a l’aula i portes obertes
Les aules estan
organitzades en diferents espais i propostes de lliure accés i circulació,
plens de provocacions pensades per despertar l’interès de l’infant i
desenvolupar coneixements significatius.
Un dia a la
setmana, els dos grups de Llar 1 i Llar 2 obren les portes de la seva aula, de
manera que els infants que ja es senten segurs, poden explorar els espais de l’aula
paral·lela així com els que es proposen aquell dia en els diferents espais de
la llar.
Propostes de
grup reduït
Dues vegades a la
setmana, es formen grups de 4 a 5 infants per tal de fer propostes amb grups
reduïts. Fomenten relacions diferents entre els infants i les educadores en
espais rics en estímuls sensorials i socials, així com l’oportunitat d’oferir una atenció
més directa i individualitzada als infants.
Psicomotricitat
i música
Tot i que el
moviment i les propostes musicals formen part de la quotidianitat i les
activitats diàries amb els infants, ens agrada fomentar propostes centrades
exclusivament en aquests llenguatges dos dies a la setmana. On oferim propostes
temàtiques amb material específic per a cada un d’aquests àmbits.
Descoberta de l’entorn
Al llarg del curs ens agrada propiciar diferents
sortides per tal d’apropar-nos a l’entorn social i natural de la llar i
participar en aquest.
Ens agrada visitar els parcs del poble, anar a comprar
a les botigues, passejar pels carrers de Palau Saverdera i visitar dels
diferents espais que ens ofereix el poble i els seus veïns.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada